© 2024 Bryan Westerveld

TRANSPORT

Moeilijke wegen leiden vaak naar prachtige bestemmingen

transport

Na het halen van de 2 jarige opleiding autotechniek, heb ik de 2 jarige opleiding transport en logistiek gevolgd. Dit was een BBL opleiding waarbij je 1 dag naar school gaat en 4 dagen werkt bij een bedrijf. Na het halen van mijn diploma’s en rijbewijzen, ben ik direct full time aan het werk gegaan.

In de eerste paar jaren had ik al snel door dat ik niet van het standaard pallet werk of stukgoed hield. Al snel kreeg ik de kans om het autotransport in te gaan bij Koopman Transport. 3 jaar later ben ik een andere uitdaging aan gegaan waarbij ik naast autotransport ook trucktransport ben gaan doen bij Lucas Logistics. Toen dat transport verkocht werd, ben ik in het machine transport gegaan in gesloten trailers. Zo nu en dan kreeg ik nog een paar mooie en speciale gesloten autotransporten.

Maar ik wist dat ik opnieuw getriggerd moest worden met nieuwe uitdagingen en wou het speciaal transport in. Via Bolk transport kreeg ik deze kans waar ik tot op heden nog steeds mijn uitdagingen kan aan gaan.

Koopman Autotransport

Na het halen van de 2 jarige opleiding autotechniek, heb ik de 2 jarige opleiding transport en logistiek gevolgd. Dit was een BBL opleiding waarbij je 1 dag naar school gaat en 4 dagen werkt bij een bedrijf. Na het halen van mijn diploma’s en rijbewijzen, ben ik direct full time aan het werk gegaan.

In de eerste paar jaren had ik al snel door dat ik niet van het standaard pallet werk of stukgoed hield. Al snel kreeg ik de kans om het autotransport in te gaan bij Koopman Transport in 2005.

Hier kreeg ik eerst een soort van opleiding waarbij ik met een mentor chauffeur mee reed om het vak te leren. Na die korte opleiding van een paar weken, mocht ik zelf op pad. Hierbij heb ik de uit een van diverse auto’s mogen vervoeren. Als auto liefhebber was ik dan ook zeker in mn nopjes om in de nieuwste auto’s te mogen rijden. 3 jaar later heb ik het mooie bedrijf verlaten om een nieuwe uitdaging aan te gaan. 

Lucas Logistics

Na 3 jaar in het autotransport te hebben gezeten ben ik een andere uitdaging aan gegaan waarbij ik naast autotransport ook trucktransport ben gaan doen bij Lucas Logistics in 2008.

Toen het auto en truck transport verkocht werd, ben ik in het machine transport gegaan. Deze mini gravers landen je in een tautliner trailer en vervoerde deze door heel europa. We hadden zelf oprijplaten mee die onder de trailer bevestig waren, waardoor je altijd zelf kon lossen mocht de klant zelf geen ramp of dock hebben.

Lucas had ook 2 gesloten trailers voor gesloten autotransport. Naast al mijn andere werk, kreeg ik ook  een paar mooie en speciale gesloten autotransporten. Zo vervoerden ik dure auto’s, sport auto’s, concept cars, klassiekers en oldtimers.

Bolk Transport

In 2015 ben ik een nieuwe uitdaging aan gegaan door in het open/speciaal transport te gaan werken. Ik kreeg van Bolk de kans op deze nieuwe uitdaging aan te gaan en de kneepjes van het vak te leren.

In 2018 kreeg ik een Mercedes Actros 3358 6×4 met TRK. Tot op de dag van vandaag krijg ik de kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan en nieuwe dingen te leren en zo blijf groeien in dit mooie vak. 

Begin 2022 werd ik door Bolk gevraagd of ik eind van het jaar de overstap naar een 8×4 wou maken aangezien een collega van zijn welverdiende pensioen gaat genieten. Ik heb deze uitdaging met beide handen aangegrepen. Eind van 2022 kreeg ik een wat oudere Volvo FH4 8×4 met 540pk met uitzicht op een nieuwe. Eind 2023 kreeg ik dan een nieuwe Volvo FH16 8×4 met 750pk.